poniedziałek, 7 października 2019

"Kubuś i Tygrys" kolekcja Hachette bohaterowie mojego dzieciństwa


W kioskach pojawiła się ostatnio nowość dla najmłodszych. Pierwsza książka z kolekcji skusiła nas swoją ceną oraz tym, że w naszym zbiorze lektur nie mieliśmy jeszcze opowiadania o Kubusiu Puchatku ze Stuwiekowego Lasu. Kolekcja Hachette w kioskach, ukazuje się raz na tydzień. Nie skusiliśmy się na jej kolekcjonowanie, bo lubimy też innych bohaterów bajek. Raz czytamy o zbuntowanej Maszy, a innym razem o piesku zwanym Reksio. Nie wyklucza, to jednak faktu, że jeszcze kiedyś spontanicznie zaopatrzymy się w książeczkę z tej serii. A może zrobimy to więcej razy.

Czy warto ją kolekcjonować? A jak z treścią książki? To i inne aspekty sprawdziłam na własnych dzieciach i mogę już opowiedzieć, co o niej sądzę ja i moje dzieci.



To pełna humoru historia o przygodach znanego od bardzo dawna misia o bardzo małym rozumku. Przygody Puchatka to skarbnica wiedzy o charakterach. Oprócz Misia, mamy tu do czynienia również z roztropnym Królikiem, nostalgicznym Kłapouchym i brykającym Tygryskiem. I właśnie o Tygrysku będzie tu słów kilka. Jak sama nazwa książki wskazuje, pierwsze wydanie opowiada o przygodach Kubusia i Tygryska. Oj rozbrykał nam się ten Tygrysek, rozbrykał. Wszędzie go pełno, wszędzie tylko bryka. Bo to najbardziej rozbrykany tygrys świata. Mieszkańcy Stuwiekowego Lasu znają jego niespożytą energię oraz żarty, którymi raczy swoich przyjaciół. Figle, które ciągle się go trzymają, częściej są uciążliwe dla jego przyjaciół, ale on raczej tego nie zauważa i wciąż bryka. 






Gry i zabawy z Kubusiem
Na ostatnich kartach książeczki mamy 5 zagadek związanych z przygodą Kubusia i Tygryska. Gry i zabawy powiązane z daną historią, to bardzo miłe zakończenie danej bajeczki. Dziecko musi bacznie słuchać czytanej historii, aby potem rozwiązać niektóre zagadki. Mimo późnej pory czytania przygód o mieszkańcach Stuwiekowego Lasu, zawsze mamy jeszcze siłę na rozwiązanie zagadek... albo przynajmniej kilku. 

"Ja też lubię niespodzianki! Niespodzianki i fikanie!
Wiesz, Tygrysie, chyba nie ma nic lepszego nad skakanie!"

Nie lubimy długich bajek. Szymek lubi jak uda nam się w jeden wieczór przeczytać wstęp, rozwinięcie i zakończenie, bo potem nie może się doczekać jak dana przygoda się zakończyła. Dlatego też szukam krótkich bajeczek. A tu właśnie taką mamy. W pierwszym tomie opisane są dwie pełne niespodzianek historie brykającego Tygryska. Nie da się ukryć, że książeczka napisana jest piękną polszczyzną. Muszę wspomnieć również o pięknych ilustracjach w klasycznym wydaniu. Piękne ilustracje sprawiają, że częściej sięgamy po daną książeczkę. Nawet mi jest tak jakoś raźniej czytać. Ilustracje cieszą oko nie tylko najmłodszych.



To bohaterowie mojego dzieciństwa. W książeczce "Kubuś i Tygrys" mieszkańcy Stuwiekowego Lasu są tacy jak  zapamiętałam. W książeczce mamy historie budujące pozytywny stosunek do otaczającego nas świata. To bajka o wielkiej przyjaźni między mieszkańcami Stumilowego Lasu. Każde z nich jest inne, każde ma jakieś wady, a jednak stanowią zgraną, wspierającą się grupę. Zdarzają się między nimi również kłótnie i spory, czasem płatają sobie dowcipy, ale w potrzebie mogą na siebie wzajemnie liczyć. I właśnie to chciałam przekazać swoim synom. 




W ramach kolekcji ma ukazać się 100 książeczek. Dla małych miłośników Kubusia Puchatka i jego Przyjaciół będzie, to spore wyzwanie. Według informacji na stronie wydawcy Hachette, kolejne tomy mają ukazywać się co tydzień. Jeśli dobrze liczę, zajmie to aż 2 lata. Jednak dla tych bohaterów warto poświęcić nawet swoje kieszonkowe. Ważną informacją jest to, że dla prenumeratorów jest zniżka. Także dla tych co się zdecydowali na prenumeratę książeczki jest to korzystniejszy wariant. 



Ilość książeczek: około 100 sztuk

Cena: regularnego numeru, dostępnego w kiosku, będzie wynosiła 11,99 zł. W ofercie dla prenumeratorów jeden numer kosztuje 9,99 zł

Kolejne tomy będą ukazywały się co tydzień
Wydawca: Hachette
Opowiada Małgorzata Strzałkowska

6 komentarzy:

  1. Zawsze uwielbiałam nierozgarnięcie i wygłupy Tygryska.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli tak jak piszesz, bohaterowie są tacy jak z naszego dzieciństwa, to sama chętnie do tych historii zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Cena nie jest wygórowana, a piękna bajeczka na dobranoc.

      Usuń
  3. Uwielbiamy Kubusia Puchatka-zarowno ja, jak i moje dzieci. Mam kilka książek, a te również im kupiłam. 😁

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...