wtorek, 19 marca 2019

"Czarnoksiężnik z Krainy Oz" bajka mojego dzieciństwa Kampania #KOCHANIEprzezCZYTANIE



W marcu wystartowała II edycja kampanii #KOCHANIEeprzezCZYTANIE. Od 1 marca 2019 roku, każdego dnia możecie śledzić wpisy na blogach o godnych zobaczenia i przeczytania, pozycjach książkowych. Celem kampanii jest zachęcenie rodziców do czytania dzieciom na głos, aby wykształcić w nich pozytywny nawyk oraz pokazać po jakie książki warto sięgnąć. Organizatorką tej niezwykłej akcji jest Magda z bloga Save the magic moments. To właśnie jej udało się zebrać w jednym miejscu ponad 100 blogerów, którzy przez cały marzec zaprezentują najlepsze ich zdaniem książki dla małych czytelników w każdym wieku.

Nie da się ukryć, że w biblioteczce chłopaków, pojawiają się też książki z mojego dzieciństwa. Mam pozycję książkowe, które darzę wielką sympatią. Dziś z wielkim sentymentem spoglądam na półki, gdzie stoją książki już troszkę zniszczone, jednak wciąż chętnie czytane. Pozycje książkowe mojego dzieciństwa, teraz stały się również książkami moich synów. Tak chciałam i tak się stało. Pamiętam opowiadania, które czytała mi moja babcia, jednak nie wszystkie książki zachowały się. Dlatego, gdy tylko wyczaję pozycję książkową, którą kiedyś sama czytałam, to nie waham się jej zakupić. Tak też się stało kilka tygodni temu, gdy tak całkiem przypadkiem (tak zawsze mówię mężowi, ale ja nie wierzę w takie przypadki) wygrzebałam "Czarnoksiężnika z Krainy Oz".

"Podążaj drogą z żółtych cegieł aż do Szmaragdowego Grodu. Kiedy tam dotrzesz, poproś o spotkanie z Ozem. Na pewno ci pomoże". 


Główną bohaterką całej tej niezwykłej historii jest mała Dorotka i jej wierny piesek Toto. Ich losy poznajemy, gdy nad miasteczko, w którym mieszkają nadciąga tornado. Mimo usilnych starań dziewczynki, zostaje ona porwana przez trąbę powietrzną z całym domem. W domu znajduje się również piesek Dorotki. Tornado jest bezlitosne. Lot trwa tak długo, że znużona dziewczynka zasypia. Budzi ją wstrząs spowodowany lądowaniem domku. Tornado porzuca ich w krainie Manczkinów. To piękna kraina, przepełniona kolorowymi kwiatami. Dorotka szybko dowiaduje się, że dom spadając unicestwił złą czarownicę, która przez wiele lat panowała nad tą krainą. Staje się wybawicielką, jednak nadal martwi się jak ma wrócić do rodzinnego Kansas. W tym celu Dorotka musi odnaleźć Czarnoksiężnika. Wyrusza w drogę i spotyka nowych przyjaciół: Blaszanego Drwala, Stracha na Wróble oraz strachliwego Lwa. Wspólnie podróżują, pomagając sobie nawzajem. 

Jest dokładnie tak jak zapamiętałam z dzieciństwa. Jednak moja książka nie miałam tak pięknych ilustracji. A to sprawia to, że świat, w który przeniosła się Dorotka staje się jeszcze bardziej fantastyczny. Magia czai się na każdym kroku. Z ciekawością przewracamy kolejne kartki książki. Niby wiem jak się cała historia zakończy, ale czytając wieczorami chłopakom, wciąż ciekawa jestem kolejnych stron. Szymek z Antkiem również z zaciekawieniem słuchają dalszych przygód małej Dorotki i jej niezwykłego pieska. A mnie, jako matkę bardzo to cieszy. 




Wydawnictwo Olesiejuk
 Na motywach powieści L. Franka Bauma
Ilustracje: Francesca Rossi
Oprawa: Twarda
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 64
Cena: 5,99 zł




Blogerzy biorący udział w akcji mają dzieci w różnym wieku. To dodatkowo czyni ją atrakcyjniejszą. Ja szperam za pozycjami książkowymi dla dwulatka i pięciolatka. Lubimy wieczorami głośno sobie poczytać. A jak to jest w waszych domach? Czytacie dzieciom. Wasze pociechy lubią to? Zapraszam też na bloga Save the magic moments. Kampania będzie trwać przez cały marzec, więc jeszcze jest szansa na wzięcie w niej udziału lub wypatrzenie dla swoich dzieci ciekawej pozycji książkowej. 

28 komentarzy:

  1. Akcja jest świetna. Też mam zamiar wziąć udział.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz biorę udział. W lutym już się zdecydowałam na wzięcie udziału. Dzisiaj jest mój dzień na opublikowanie recenzji książki. Polecam

      Usuń
  2. Akcja piękna popieram i tez biorę udział:) a sama książka cudowna - dla naszej 7 latki idealna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć, że 7 latkę również zainteresuje ta pozycja.

      Usuń
  3. Świetna akcja, także biorę udział :)
    Czarnoksiężnika mamay dokładnie takie samo wydanie, synkowi bardzo się podobała książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja upolowałam ją na wyprzedaży. Kupiłam spontanicznie, ale warto było.

      Usuń
  4. Akcja super, też zaprezentowałam w niej swoją propozycję :) A to wydanie widzę pierwszy raz i na prawdę się wyróżnia wśród tych, które widziałam do tej pory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzięki ten akcji mam już zrobioną dość długą listę z fajnymi propozycjami dla moich chłopaków.

      Usuń
  5. Kusisz tym pięknym wydaniem Czarnoksiężnika :) Fajne uczucie kiedy książki z dzieciństwa można zobaczyć w nowych pięknych wydaniach.
    Szkoda że, marzec zbliża się ku końcowi bo tyle perełek się ujawniło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę na to, że w przyszłym roku znów pojawi się ta akcja. Będę jej wypatrywała.

      Usuń
  6. Czytaliśmy.
    Bardzo nam się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam też przypadła do gustu. Często po nią sięgamy.

      Usuń
  7. Chyba nigdy nie miałam okazji się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim dzieciństwie ta historia przewinęła się. Teraz przedstawiłam ją moim synom.

      Usuń
  8. Muszę przyznać, że nigdy nie przeczytałam tej bajki, chociaż gdy byłam młoda sporo się o niej mówiło. Chyba pora nadrobić braki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" klasyka.
    Świetna akcja. Też biorę udział.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne wydanie. U nas mało się wspomina o historii Dorotki i jej kompanów, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chciałam, aby moje dwójka poznała przygodę Dorotki. Teraz bardzo im się podoba.

      Usuń
  11. Bajka jest piękna, ale osobiście nie lubię niczego w czym występują moje imienniczki. Jakby tak zmienić imię bohaterki...;)

    OdpowiedzUsuń
  12. NIe uwierzysz, ale kompletnie nie znam tej historii, albo... nie pamiętam. No w każdym bądź razie, zdecydowanie muszę to nadrobić.
    Dziękuję Ci Karola za udział w kampanii! Wielki całus!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mi też bardzo jest miło, że mogłam uczestniczyć w kampanii i oczywiście czekam na trzecią edycję. A książeczka jest bardzo fajna, więc koniecznie musisz nadrobić zaległości.

      Usuń
  13. Moja ulubiona książka z dzieciństwa. Mam ją do tej pory, ale stare wydanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie żałuję, że ta moja książka z dzieciństwa gdzieś się zawieruszyła. Lubię kartkować stare książki. Coś w sobie mają magicznego.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...