czwartek, 21 listopada 2019

Dać babie sznurek a zrobi kalendarz adwentowy 



Myślę, że to już najwyższa pora, aby wprowadzić tutaj trochę świątecznego nastroju. Tym razem porozmawiamy o kalendarzu adwentowym, który będzie się tworzył dla mojej rodzinki. Taki kalendarz służy do odliczania dni do Wigilii Bożego Narodzenia. Gdy wymyślałam nasz pierwszy kalendarz adwentowy, to w paczuszkach synek znajdował naklejki, malowanki, kredki, ale pojawiły się też drobne słodkości. Nie było tam zadań, gdyż synek na nie był jeszcze za mały. Takie codzienne odpakowywanie kolejnej paczuszki stanowiło dla synka wielką radość. 
Jestem podwójną mamą i przez myśl przeszło mi, aby w tym roku w naszym domu pojawiły się dwa kalendarze adwentowe. Jednak szybko doszłam do wniosku, że nie ma takiej potrzeby. Nie jest ważne ile dzieci będzie z niego korzystało, tu można tak pokombinować, że wszyscy będą zadowoleni. Zdaje sobie z tego sprawę, że w tym roku moja dwójka będzie do codziennego otwierania paczuszek, jeszcze bardziej świadomie podchodzić. Rozumiemy już to całe odliczanie, oczekiwanie na święta. 

            Kalendarz adwentowy z tego co mamy w domu


To teraz zapytacie się, ile kasy musicie odłożyć na zrobienie takiego kalendarza. To wszystko zależy od tego, czy tak ja ja zbieracie przydasie. Nie wyrzucam niczego co może mi się przydać do rękodzieła. Trzymam się tej zasady już od kilku lat. Także ja tworzenie kalendarza adwentowego zawsze zaczynam od przejrzenia pudełek z moimi przydasiami. A gdy nie zawsze od razu pojawia się pomysł, to żaden problem, gdyż w momencie jego braku, na pomoc mogą przyjść nam pomysły w sieci. Chwalą się blogerzy swoimi kalendarzami diy, chwalą się mamy, chwalą się rękodzielnicy. Z pewnością znajdziecie coś w swoim guście, co nie sprawi wam problemów, a wręcz sprawi wiele radości przy tworzeniu.

W tym roku powstanie mój czwarty kalendarz adwentowy. Nie przypuszczałam, że tak polubię jego tworzenie. Jeśli jesteście ciekawi jak może wyglądać kalendarz adwentowy zrobiony metodą makramy, to zapraszam tutaj początkiem grudnia. Wówczas obfocę, to co uda mi się stworzyć, aby ten czas oczekiwania był jeszcze bardziej przyjemniejszy. Jeszcze kilka miesięcy temu była to dla mnie czarna magia. Uważałam, że takie zaplatanie, to wyższa szkoła jazy. Nie trzeba się z tym urodzić. Wystarczy jak podpatrzymy jak robią to inni. Do makram kupuje się specjalne sznurki, ale wystarczy jak zaopatrzymy się w sznurek wędkarski. Z jego pomocą też można wyczarować cuda.

            
   Możesz wykorzystać zwykły sznurek


Nam takie codzienne otwieranie koperty lub małej paczuszki bardzo się podoba. Dla nas to bardzo fajna zabawa i mile spędzony czas. Dzięki temu, oczekiwanie na święta Bożego Narodzenia, staje się jeszcze bardziej magiczne. Na każdy dzień szykuję pewne zadanie, ale wiem, że słodkości tam również nie zabraknie. A wam podoba się takie adwentowe odliczanie? 

Lista zadań do kalendarza adwentowego

1. Zrób świąteczne kartki dla rodziny i przyjaciół (to zadanie, to i mi się podoba)
2. Zrób karmnik dla ptaszków i ustaw go w ogrodzie (w planach od kilku lat, oby w tym roku się udało)
3. Kupujemy choinkę (choinki również jeszcze nie mamy)
4. Napisz list do Mikołaja (nam Mikołaj prezenty zostawia pod choinką w Wigilię, więc zdążymy wysłać) 
5. Zagraj  w grę planszową (bardzo to lubimy)
6. Dzień pieczenia pierników (w trójkę jak zabierzemy się za pieczenie, to nie mam mocnych... cały dzień nam zejdzie)
7. Dziś noc filmowa. Oglądamy świąteczny film (w grudniu takie filmy mają swój urok. Wspaniale)
8. Wypożyczasz świąteczną książkę (mało takich mamy, więc będziemy posiłkować się tymi z naszej biblioteki)
9. Układamy zabawki w swoim pokoju (reszta domu będzie należała do mnie)
10. Daj buziaka tacie jak wróci z pracy (a tata słodkie buziaki daje. Ja o tym wiem :)
11. Naucz się kolędy ( :)
12. Ozdabiamy dom na święta (oby kreatywność zadziałała) 
13. Porozmawiaj z rodzicami o tradycjach świątecznych
14. Pojedź do dziadków po sianko pod obrus (my zawsze wkładamy pod obrus, a wy?)
15. Stwórz ozdobę choinkową (w tym roku zero ozdób na choinkę, więc przyda się każda pomoc)
16. Robimy łańcuch diy na choinkę (z dzieciństwa pamiętam te ze słomy i bibuły)
17. Zbuduj garaż dla swoich samochodzików (chłopaki mają ich naprawdę sporo, wiec garaż musi być ogromny)
18. Dekorujemy pierniki (pod warunkiem, że jeszcze coś zostanie)
19. Idź na sanki (coś czuję, że te sanki zamienimy na rowerek biegowy) 
20. Ulep bałwana. Technika dowolna (coś czuję, że śniegu nie będzie)
21. Wybierz się na zimowy spacer (oby było pięknie biało)
22. Zbuduj z klocków coś związanego ze świętami (klocki Lego Duplo, to u nas zabawka numer jeden)
23. Pomóż ubierać choinkę (pewnie i tak sama zostanę z tym zadaniem)
24. Pakujemy prezenty (bo u nas zawsze na ostatnią chwilę)


6 komentarzy:

  1. My nie robimy kalendarza adwebtowego, bo Syn nie chce. Ale może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na początku też była niechęć, ale po pierwszym dniu spodobało się i działamy już czwarty rok.

      Usuń
  2. My też ostatnio robiliśmy kalendarz adwentowy! Teraz szykujemy do niego zadania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W naszym kalendarzu również są zadania

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...