wtorek, 23 lutego 2021

Damy, dziewuchy, dziewczyny. Historia w spódnicy (nowe wydanie)

Paczkę z książką rozpakowałam ze starszym synem. Zobaczył okładkę i stanowczo stwierdził, że to książka tylko dla dziewczyn. Okładka faktycznie skłania do takich refleksji. No wiadomo, co różowe, to dziewczęce. Młody nawet kiedyś miał pomysł, abym napisała do autorki książki o zmianę okładki, taką bardziej w tylu dużych chłopaków. Po moich dłuższych namowach, zgodził się żebym przeczytała mu historię pierwszej bohaterki i tak w tym tygodniu, udało nam się przewertować wszystkie kartki. Także zasiadam do recenzji dumna, że każda strona została przeczytana, a o paru historiach, to nawet rozmawialiśmy kilkakrotnie. Aha, okładka zostaje.


To teraz pora na wyjaśnienie dlaczego różowy kolor, dziewczyny na okładce i ogólnie te historie w spódnicy. Książka jest dla wszystkich, którzy chcą (i powinni!) odkryć historie polskich kobiet – bohaterek i buntowniczek. Przedstawione historie nie są wyssane z palca. Autorka opisuje tak jak było naprawdę i chyba właśnie to tak urzekła mojego przedszkolaka. Lubimy czytać o niestworzonych smokach, ale lubimy też poczytać o prawdziwych bohaterach, aby to na nich się wzorować. Dla mnie opisane w książce bohaterki są właśnie osobami, które warto naśladować, wzorować się na nich, dziękować, że były. Nawet tak sobie pomyślałam, że pozycja ta powinna stać się obowiązkową lekturą w szkole. 



Styl pisania autorki niesamowicie przypadł mi do gustu. Ale, to nie tylko mi, gdyż moja dwójka testerów również bez większego problemu skupiła się na tym co czytałam. Bywały momenty, że gdy moja dwójka poszła już spać, sama musiałam sobie doczytać dalsze losy bohaterki. Tak zwyczajnie, nie mogłam się oderwać od książki. Ciekawym pomysłem jest wprowadzenie do książki narratorki: Anny Henryki Pustowójtówny, która brała udział w Powstaniu Styczniowym. I to jej historia pojawia się tutaj jako pierwsza. Także oprócz silnych kobiet, mamy tu zalążek historii, którą warto znać. Anna zabiera nam w podróż, która staje się niezwykle barwna, gdyż poznajemy lekarki, artystki, ekolożki czy wojowniczki i wiele innych mniej lub bardziej znanych bohaterek. Oczywiście mowa jest tu tylko o Polkach, które były odważne i walczyły o sukces. Walczyły też o dobro dla narodu, dla innych ludzi.



Zobaczysz, że gdy zaczniesz czytać, to nawet się nie obejrzysz, a wtopisz się w ten babski świat. Dzięki narratorce poznamy prawie dwadzieścia ciekawych historii, będziemy podróżować w czasie. Nie musicie pakować walizek. Wystarczy, że znajdziecie dla siebie wygodne miejsce na kanapie. 

Wydawnictwo: Znak emotikon 
Autorka Anna Dziewit-Meller
Wydanie: drugie
Nowe, kolorowe wydanie 
Ilość stron: 212
Oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
Cena katalogowa: 44,99 zł 

*Partnerem wpisu jest wydawnictwo Znak emotikon 

6 komentarzy:

  1. Mamy pierwsze wydanie i bardzo sobie tę książkę cenimy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą książką to u nas hit ostatnich dni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli już wiecie, że warto tą pozycje polecać :)

      Usuń
  3. Zapowiada się bardzo ciekawie! Jak to mówią, nie oceniają książki po okładce 😁

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...