czwartek, 15 listopada 2018

Mały buntownik - instrukcja obsługi. Kiedy kryzys jest motorem rozwoju



Okres buntu dziecka to niełatwy czas dla rodzica. Ale gdy odpowiednio będziemy postępować to może i uda nam się przejść go w miarę łagodnie. Pocieszające... z przymrużeniem oka. Pocieszający jest fakt, że bunt u dziecka jest oznaką jego prawidłowego rozwoju. Ale co zrobić, gdy mamy tego buntu w nadmiarze. I tu zaczynają się schody, a raczej zdenerwowanie rodzica, złość, irytacja. Człowiek ma ochotę włosy sobie z głowy rwać. Każdy rodzic chce dla dziecka jak najlepiej. Każdy uczy się na błędach, ale lepiej tych błędów popełniać jak najmniej.

Książka, która staje się poradnikiem, dzięki której uczymy się, jak wejść w świat dziecka, nawiązać z nim więź, bo wychowanie dziecka to strasznie trudne zadanie. W takich sytuacjach zawsze najlepszą radą służą nasi znajomi, rodzina. Ale często nam samym trudno znaleźć w tym wszystkim złoty środek. Książka do naszego domu trafiła całkiem przypadkiem, a teraz często towarzyszy mi podczas picia ciepłej herbaty z cytryną. Zatrzymałam się na pierwszym rozdziale, bo tam najwięcej tego co teraz dzieje się w naszym domu. No wiecie, dziecko nie chce iść spać, nie chce jeść, nie chce się ubrać. Możemy przeczytać tą książkę od początku do końca, bądź skupić się na rozdziale, który obecnie najbardziej wpasowuje się w naszą sytuację. Wiem już, że i na kolejne przyjdzie pora.







Autorki książko-poradnika za pomocą elementów humoru oraz precyzyjnej i dowcipnej wizualizacji, kładą nacisk na inteligencje emocjonalną – tak ważną by zachować spokój i zrozumieć dziecko w każdej sytuacji. Jak wychować mądrze dziecko i przy tym nie zwariować? I oto jest pytanie, bo przecież nigdy nie wiadomo na jakie dziecko się trafi. Moje grzeczne dziecko z anioła zmienił się w takiego małego diabełka, które z byle powodu wpada w histerię. I coś czuję, ze poradnik ten będzie mi pomocny jeszcze w wielu życiowych sytuacjach. No przecież kolejny diabełek już pokazuje rogi. W książce tej podoba mi się, że na każdą sytuację jest kilka porad i rozwiązań. Książka jest napisana prostym i jakże łatwo przyswajalnym językiem. Zawsze ciężko mi się czytało te typowo filozoficzne poradniki. A tu bogate i z humorem ilustracje nabierają zupełnie innego wymiaru. 

Autorzy: Anne-Claire Kleindienst, Lynda Corazza
Wydawnictwo: Muza
Ilość stron: 192
Rok wydania: 2018
Cena: 39,90 zł

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Fakt, te ilustracje są świetne i najlepiej obrazują ile to trzeba wysiłku, aby wychować mądrze dziecko.

      Usuń
  2. Chyba się skuszę na zakup, a już na pewno przejrzę w księgarni przy najbliższej okazji. Chętnie skorzystam z pomocy, która choć w minimalny sposób podpowie mi jak ujarzmić moją 3,5 letnią bestyjkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, odkąd mam tą książkę jest mi lepiej zrozumieć moich małych dokuczników.

      Usuń
  3. Grafika przyciąga uwagę, początkowo śmieszy by za chwilę wprowadzi zadumę i wzbudzić refleksję. Świetny zabieg.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...