niedziela, 3 lutego 2019

Kości Opowieści Story Cubes: Muminki



Fikcyjne istoty o zbliżonej do człowieka budowie ciała. Zawsze zastanawiałam się jakim zwierzęciem są Muminki. Tłumacze w wielu krajach zdecydowali się je nazwać tak po prostu Muminkami. Prawda, że nazwa ta coś w sobie ma. Kojarzy się z czymś miłym, dobrym. Jako dziecko oglądałam Muminki na dobranoc. Potem czytałam książki o tych niesamowitych stworkach. Teraz moje dzieci mają grę Story Cubes Muminki, która w całości nawiązuje do tej kultowej bajki. To gra naprawdę małych rozmiarów, jednak za każdym kolejnym podejściem do gry, potrafi zafascynować od nowa. Teraz to my tworzymy nową historię o Muminkach.


To pierwsze spotkanie moich chłopaków z tą przepiękną bajką. Nie wszystkie, bo nie można uogólniać, ale niektóre współczesne bajki są takie bezpłciowe. Takie jakieś nijakie, nie ma w nich tego pięknego, bajkowego świata. Gdzieś zapodział się ten bajkowy urok. Dlatego staram się wynajdować dla moich chłopaków bajki z mojego dzieciństwa. No, ale o Muminkach zapomniałam. Dopiero małe pudełeczko, w którym znalazłam solidnie zrobione kostki, przypomniało mi, że najwyższa pora na odświeżenie wspomnień i pokazanie naprawdę fajnej bajki. 






Przenosimy się do Doliny Muminków, widzimy dom Mamy i Taty Muminka. A my rzucamy kostkami i zaczynamy bajkę naszego autorstwa. Trochę mojego, trochę Szymka, a i tata dorzuca coś od siebie <bajka dla naszego najmłodszego członka rodziny> 

"Dawno, dawno temu w Dolinie Muminków świeciło piękne słoneczko. Pogoda była naprawdę piękna, że Panna Migotka postanowiła iść do lasu na jagody. Wzięła ze sobą koszyk. Nagle zobaczyła wodospad, którego do tej pory tam nie było. Bardzo są to zainteresowało, ale przecież przyszła po jagody. Troszkę odpoczęła przy wodospadzie i poszła dalej zbierać jagody, których w tym roku było wyjątkowo dużo. Spotkała tam Małą Mi, która zawsze psociła. Taka była już jej natura. Mała Mi toczyła beczkę, ale sama nie wiedziała po co ona jej była potrzebna. Tak to było już z tą Małą Mi. Gdy wróciły do domu Tatuś Muminka siedział na tarasie i palił fajkę. A Panna Migotka wieczorem zrobiła pyszne jagodowe konfitury, które wszystkim bardzo smakowały."






To takie udoskonalenie dla rodziców, którzy nie mają w naturze wymyślanie ciągle nowych historyjek. Rzucamy kostkami (od nas samych zależy ile kostek wybierzemy). Jeśli chcemy krótszą bajkę, to rzucamy np. pięcioma kostkami. Jeśli bajka ma być długa to wybieramy wszystkie kostki. Ja sama jestem w grupie rodziców mniej kreatywnych, więc dla mnie to doskonała pomoc na długie zimowe wieczory. Producent gry podpowiadana nam, że historia naszej bajki może zaczynać się tak: "Do Doliny Muminków zawitała wiosna... " lub "Pewnego razu w burzową noc...". 

O tym należy wspomnieć, bo przecież wszyscy chcemy żeby nasze dzieci bawiły się bezpiecznymi zabawkami.


Seria Story Cubes zdobyła prestiżowy tytuł Zabawka Roku 2017 przyznawany przez portal Zabawkowicz.pl dla najbardziej wartościowych, mądrych i bezpiecznych zabawek i gier.

Seria otrzymała również główną nagrodę w prestiżowym konkursie "Świat przyjazny dziecku" organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka w 2017 r. Nagród jest więcej, ale o tym możecie przeczytać na stronie <Rebel>. Tam też w fajnej cenie można kupić tą i inne gry. Polecamy


Producent: Rebel

W opakowaniu: 9 kostek, instrukcja, pojemnik na kostki
Wydanie: polskie
Wiek: od 5 lat 
Ilość graczy: 1- 3 osoby
Cena: około 30 zł

12 komentarzy:

  1. Ależ świetne😍lubimy Muminki a te kostki mozna wszędzie ze sobą zabrać i będą świetną zabawa i opowiadaniem.😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż żałuję, że w dzieciństwie nie miałam gier z moich ulubionych bajek. ALe teraz można nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mi tego brakowało, gdy cieszyłam się dzieciństwem. Nadrabiam teraz, bawiąc się z chłopakami.

      Usuń
  3. Ale świetna gra. Uwielbiam Muminki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak czekałam na wieczorynkę, żeby zobaczyć Muminki. To były fajne czasy.

      Usuń
  4. Uwielbiam Muminki, są ponadczasowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie rozglądam się za książeczką o Muminkach.

      Usuń
  5. Ooooo w sam raz coś dla moich maluchów. Muminków jeszcze nie znają, ale kochają książki, więc zabawa na pewno przypadnie im do gustu

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham Muminki. Może i moje dzieci je pokochają. Ale o tym się dowiem dopiero za jakiś czas

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...