czwartek, 8 października 2020

"Biblia opowiedziana dzieciom" Marie-Noëlle Thabut

To jednak nie takie łatwe, aby w księgarniach wyszperać  idealne Pismo Święte dla dzieci. Sama się o tym przekonałam, gdy jakiś czas temu szukałam takiej pozycji. Tym razem w naszym domu pojawiła się "Biblia opowiedziana dzieciom" i od razu pozycja ta przypadła nam do gustu. 

Znajdziecie tutaj streszczenie Pisma Świętego, zarówno Starego jak i Nowego Testamentu. Po sposobie opisywanie poszczególnych fragmentów z Pisma Świętego już widzę, że nieraz z dziećmi sięgniemy po nią, aby przygotować się na lekcje religii. Nie czarujmy się, ale wierne przetłumaczenie fragmentu z Pisma, nieraz przysparza wiele problemów, a i takie zadania będą do odrobienia w ramach pracy domowej. Nie szukajmy odpowiedzi w sieci, bo nie zawsze są wiarygodne. Sięgnijcie właśnie po tą pozycję, w której znajdziecie obszerne teksty, napisane językiem zrozumiałym dla dziecka. Dzieci mają to do siebie, że bardzo często zadają wiele pytań, dopytując się o szczegóły. Tu jest to tak napisane, że nie ma zawiłych zdań, niezrozumiałych pojęć dla ucznia czy też przedszkolaka. Pozycja nadaje się również do takiego luźnego poczytania wieczorem, aby na spokojnie sobie potem porozmawiać o tym co znajduje się w Piśmie Świętym. 



Jak sami przeczytacie "Marie-Noëlle Thabut, wybitna biblistka (...), opowiada o Biblii prostymi słowami, snując opowieści jak kochająca babcia swoim wnukom historie pełne cudów."

I tak to właśnie mamy w tej książce. Czytam, ale gdzieś tam mam wrażenie, że za moim pośrednictwem, to autorka opowiada. Ktoś tu ma naprawdę przeogromny dar opowiadania w prosty, przystępny sposób. A wiecie, że dzieci nie tak łatwo zaciekawić. Dzieci to naprawdę wybredni czytelnicy. U nas "Biblia opowiedziana dzieciom" stała się jedną z ważniejszych pozycji u chłopaków w biblioteczce i będzie czytana , będzie naszą pomocą do szkoły. 


Jak pozycja dla dzieci, to większość pewnie zastanawia się co z obrazkami, bo takie pozycje dzieci bardziej kochają. Obrazki znajdziecie, takie na całą stronę. Są kolorowe, jakby malowane przez wielkiego malarza. Osobiście przypominają mi te ze ścian w naszym kościele. Sprawiają, że to co czytamy staje się bardziej wyraziste, dzieci mogą sobie wyobrazić tamte czasy, bo przecież to zupełnie nie ten świat. 



Zdarza się tak, że szukamy takiej pozycja jako prezentu, więc ja już śpieszę napisać, że dzięki twardej oprawie i wplecionych ozdobień o złotej kolorystyce, można ją podarować na chrzest, komunię czy inną podobną uroczystość. 

Wydawnictwo: Promic
Oprawa: twarda
Ilość stron: 203
Cena katalogowa: 38,00 zł 

6 komentarzy:

  1. Piękny prezent na lata:) Mam podobną książkę z czasów własnego dzieciństwa i pamiętam, że była to jedna z moich ulubionych lektur.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobna trafiła w nasze ręce 2 lata temu ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie już wiesz, że warto mieć taką pozycję u siebie w biblioteczce.

      Usuń
  3. Ja pamiętam, że jako dziecko dostałam od cioci Biblę dla dzieci w formie komiksu. Często wówczas do niej wracałam, więc kiedy mój syn był dzieckiem również zakupiłam dla niego typowo dziecięe wydanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Do takich książeczek typowo dla dzieci chętniej się wraca.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...