sobota, 9 stycznia 2021

Dzień 6 #ferieprzyplaszówkach Quartis gra logiczna

To nic, że sobota. Mam dla Was kolejną propozycję gry od marki #alexander, aby sobie urozmaicić te jakże dziwne ferie. Dlatego od poniedziałku pojawiają się tu wpisy w ramach akcji #ferieprzyplanszówkach :> Dzisiejszą propozycję gry wybrałam sama. Dla mnie fajna alternatywa dla nudy, gdy za oknem sypie śnieg. U nas właśnie dzisiaj taka pogoda. A tu mamy grę, która łączy logiczne myślenie oraz rywalizację. Tak w skrócie:

"Wybierz kartę ze wzorem, który chcesz ułożyć. Zmień tylko jeden kafelek w jednym ruchu tak, aby nowo powstała figura pasowała do tej na karcie.Kafelek można odwrócić, przesunąć lub przesunąć i zaraz odwrócić."

Wydaje się banalnie proste, ale pozory mylą, bo co, gdy nie ma się odpowiednich kart i trzeba trochę pogłówkować. Mój trzylatek jeszcze nie ogarnia zasad, ale mamy dla niego łatwiejszą wersję gry, którą sami opracowaliśmy. Według producenta gra przeznaczona jest dla uczniów od 7 lat, ale nie bójmy się jej kupić troszkę młodszym dzieciom. Mój sześciolatek świetnie sobie radzi i nawet udaje mu się wygrać mimo iż na każdy ruch mamy ograniczenie czasowe. W celu urozmaicenia rozgrywki możemy sobie ustalić limit czasowy na wykonanie ruchu. My korzystamy z klepsydry dołączonej do gry, ale można też pobrać bezpłatną aplikację w sklepie właściwym dla systemu operacyjnego swojego smartfona lub tabletu.




W zestawie znajdziemy 49 karty z figurami. U nas w domu już nie ma tak malutkich dzieci, ale myślę, że dwulatek może już sobie próbować układać figury z kart. Ja bardzo jestem właśnie za takimi zestawami, które można wykorzystać na różne sposoby. Można powiedzieć, że gra rośnie wraz z dzieckiem. 

Każdy z graczy otrzymuje 5 losowych kart na rękę, których podczas rozgrywek próbuje się pozbyć. W swojej turze musimy przenieść kafel, przenieść i obrócić kafel, tylko obrócić kafel – to od nas zależy jaki ruch zrobimy. Kafle zawsze muszą stykać się bokiem lub wierzchołkiem figury.



Karty specjalnie to „po drugiej stronie”, czyli odwracamy wszystkie płytki na przeciwną barwę, „podwójny ruch” – mamy szansę pozbyć się dwóch wzorów, „kłódka” – blokujemy przeciwnika, który traci kolejkę i dobiera kartę na rękę. Także gra staje się bardziej atrakcyjna i już nie jest tak przewidywalna. 

Marka: #alexander
Wiek: 7+
Liczba graczy: 2-6 osób
Cena: około 21 zł

*Partnerem wpisu jest #alexander

2 komentarze:

  1. Jestem zdania, że gry od Alexandra są generalnie bardzo fajne - sama ich sporo kupowałam dla mojego syna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też mamy ich sporo i fajne jest, to, że nigdy się nie nudzą.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...