poniedziałek, 14 marca 2022

Wrócę do ciebie po wojnie


"Historia opisana przez Leona Silvera na podstawie pamiętnika i opowieści jego teścia, Tolka Naftalego Klingsa."

"Wrócę do ciebie po wojnie" to prawdziwa historia żołnierza Armii Andersa. Tolek Klings, polski żołnierz żydowskiego pochodzenia, zostaje wcielony do armii. Nie jest to dla niego łatwe, gdyż w domu we Lwowie zostają ukochana żona Klara oraz synek Juliusz. Jako żona i matka nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, więc dla mnie jest to pozycja pełna emocji. Tematyka wojenna nigdy nie jest łatwa, tym bardziej, gdy musimy rozstać się z najbliższymi. Podczas rozstania z rodziną miał wielką nadzieję na szybki powrót, jednak życie napisało mu inny scenariusz. Po klęsce wrześniowej podejmuje bardzo ryzykowną decyzję decydując się na brawurową ucieczkę z węgierskiego obozu. O włos od śmierci, dzięki wyróżniającej go umiejętności bezwzrokowego pisania na maszynie udaje mu się znaleźć pracę w administracji wojskowej. Nawet dostał przydomek Cudownie Maszynopiszący. Ciągle ma wielką nadzieję, że uda mu się jeszcze zobaczyć z żoną i synkiem.

Uszkodzony telegram od żony, z którego udaje mu się odczytać ostatnie słowo "kłopoty" staje się jego celem. Tylko determinacja, aby spotkać się z najbliższymi, trzyma go przy życiu. Bez tego pewnie dawno już by się poddał. Mało tego Tolek jest dręczony przez współtowarzyszy broni. Jak sami widzicie tematyka książki nie jest lekka i przyjemna, dlatego przyznam się, że pozycję "Wrócę do Ciebie po wojnie" czytałam troszkę na raty, aby przebrnąć przez lekturę, bo łzy same napływały do oczu. Pozycję sama wybrałam z listy, ale gdy kurier mi ją dostarczył, to troszkę się przestraszyłam, że nie udźwignę treści, że to dla mnie będzie za dużo. Zaczęłam czytać wieczorami i to tylko parę stron dziennie. Z jednej strony bardzo chciałam przeczytać ją całą, aby napisać właśnie tą recenzje, ale z drugiej strony bałam się, że 'rozpadnę się na tysiąc kawałków". Ostatecznie udało mi się dopiero niedawno przebrnąć przez treść książki i nie żałuję, że zdecydowałam się właśnie na nią. Powieści to zdecydowanie najbardziej popularny wśród czytelników gatunek literacki, dlatego od razu pozycja ta zwróciła na mnie uwagę.
 

 
Zamiarem autora było pokazanie co musiał przeżyć jego teść. Tolek Klings w momencie wybuchu wojny został wcielony do armii jako żołnierz żydowskiego pochodzenia. Bez dwóch zdań wolałby wówczas zostać w domu z żoną i malutkim synkiem, ale los nie pozwolił mu na to. Długie i ciężkie miesiące, z dala od najbliższych, a do tego stale dręczony. Niektórzy to nawet widzą w nim wroga, więc i komentarze w jego kierunku nie zawsze są miłe. Wszystko to znosi z podniesioną głową, bo ma cel, jeden cel, aby spotkać się znów ze swoją rodziną. Chcesz się dowiedzieć jak zakończyła się ta jakże aktualna historia, to zachęcam do zaopatrzenia się w egzemplarz książki "Wrócę do Ciebie po wojnie".

Gdy zaczynałam czytać, nie do końca byłam przekonana, że główny bohater ocali swoje życie, ale jak widać tylko prawdziwa miłość i wiara czyni cuda. Treść chwyta za serce i z pewnością nie można książki odłożyć na półkę. Przyznam się, że były też momenty, że nie do końca rozumiałam decyzje podjęte przez głównego bohatera, ale z drugiej strony sama nie wiem jak bym się zachowała w takiej sytuacji. 
 
Autor: Leon Silver
Cena katalogowa: 42,90 zł
Ilość stron: 336
Rok wydania: 2021
Wydawnictwo:  Wydawnictwo Kobiece

*Partnerem wpisu jest Księgarnia Tania Książka
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...